Retourneren en garantie

Retourneren

Wij leveren alle artikelen met garantie die van het artikel verwacht mag worden. Mocht een artikel niet aan de verwachting voldoen, dan kan deze geruild of geretourneerd worden. Echter gelden er voor ruiling enkele voorwaarden.

Retourprocedure

U dient zich voor iedere gewenste retourzending binnen 30 dagen aan te melden met uw bestelnummer via info@spiruella.nl, daarna heeft u nog 14 dagen om het product retour te sturen.
Als uw retour bij ons is aangemeld en goedgekeurd, dan ontvangt u een email met een pakketzegel. Deze kunt u op de doos plakken en inleveren bij het postkantoor, dit is kosteloos. Het te retourneren artikel moet binnen 14 dagen na ontvangst van de pakketzegel inclusief de factuur of een kopie hiervan aan ons geretourneerd worden. 

Het te retourneren artikel moet in zo origineel mogelijke staat worden geretourneerd en hier voor gelden bepaalde voorwaarden;

  • De waarde daling door beschadigingen door klant worden met het terug te storten aankoopbedrag verrekend,
  • U zelf heeft getracht een gebrek te herstellen,
  • U de gebruiksaanwijzing en /of gebruiksinstructies niet heeft opgevolgd. 

Sommige producten kunnen vanwege hun aard helemaal niet worden teruggestuurd:

Verzorgingsartikelen (zoals bijvoorbeeld medicijnen, producten in poedervorm mogen vanuit kwaliteit oogpunt alleen worden geretourneerd in de verzegelde verpakking.

Welke garantie heb ik op mijn aankopen?

Voor al onze producten geldt een garantietermijn van tenminste 1 jaar, mits er bij de product omschrijving een langere termijn staat vermeld. Naast de garantie gelden ook de wettelijke bepalingen. De aanboden garantie doet niets af aan de wettelijke rechten van u als consument.

Aangekocht product binnen de garantietermijn defect?

Wanneer een door u aangekocht artikel binnen de garantietermijn defect raakt, neemt u dan contact met ons op. Wij zullen dan na ontvangst van het desbetreffende artikel zorgdragen voor een snelle en correcte afhandeling.

Niet vallend onder garantie: Val- en of stootschade of iedere andere schade door derden.
Uw factuur geldt tevens als garantiebewijs, bewaar deze factuur dus goed. Zonder factuur kunnen wij helaas niet beoordelen of het product bij ons gekocht is en kan er geen garantie worden verleend.

Klachten

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening of heeft u een klacht over bijvoorbeeld de webshop, één van onze medewerkers of een aan u geleverd product? Dan horen wij dit graag. Wij dragen onze service hoog in het vaandel en alleen met uw feedback kunnen wij deze service nog verder verbeteren.

U kunt een email sturen o.v.v. klacht of schriftelijk versturen naar:
Spiruella.nl
Industrieweg 40
7921JP Zuidwolde

Wij nemen binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw klacht contact met u op.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting Webwinkel Keur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.